Resevillkor på våra resor
Vänligen kontrollera att alla uppgifter så som adress, datum, tider och avreseort är korrekta.
Bokningsstopp
Bokningen stänger 30 dagar innan avgång, ta kontakt för möjlighet för senare bokning.
Avresa hållplats
Det är resenärens ansvar att ta reda på aktuell avreseplats och befinna sig på plats i god tid före angivna avresetiden på din bekräftelse.
Avbokning
Om du vill omboka eller avboka det gör du det enklast över telefon eller via e-post.
Vid avbokning av flerdagsresor med och utan kringarrangemang som hotell och färjor mindre än 30 dagar före avresedatum debiteras 100 % av kostnaden.
dock tas en avbokningsavgift ut om 100kr per bokningsnummer
Fordonen
Vi har bekväma, moderna och säkra fordon för 1–79 passagerare. Vi kommer alltid optimera våra resor. Det vill säga att vi anpassar fordonsstorleken till antalet bokningar. Detta gör vi för att spara på miljön. så att din resa ska vara så klimatsmart som möjligt. Detta kan dock orsaka att utrustningen i bussarna varierar. Samtliga fordon är utrustade med värme/AC system, fällbara stolar och framförs med det fossilfria bränslet HVO100.
Bagage
En stor resväska och ett mindre personligt föremål, typ ryggsäck eller liknande är tillåtet att ha med sig. Den/de ska placeras i fordonets bagageutrymme, se till att ömtåligt bagage är väl emballerat. Värdeföremål eller kontanter ska inte förvaras i bussens bagageutrymme.
Chauffören har rätt att neka bagage om det kan störa eller skada övriga resenärer.
Rullstolar (gäller ej elrullstol), rullator och barnvagnar får medtages gratis ifall detta meddelas 30 dagar innan avgång. Det gör du enklast per telefon på +46 280-203 00.
Det är förbjudet att medföra bagage som innehåller vätskor, brandfarliga ämnen samt explosiva ämnen.
Sälen Buss AB tar ej ansvar över bagaget, vi ansvarar endast vid förlust eller skada som uppkommit på bagage på grund av grov vårdslöshet eller uppsåt från vår sida. I händelse av trafikolycka utgår ersättning enligt gällande lag.
Trevnadsregler
Rökning är totalförbjudet i samtliga av våra fordon.
Passagerare förväntas lämna sitt säte i trivsamt skick.
Resenärer som är påverkade av alkohol, droger eller på annat sätt stör den allmänna ordningen kan bli avvisade från fordonet på lämplig plats av chauffören.
Reklamationer
Reklamation ska vara oss tillhanda senast 3 månader efter avresedag.
Denna ska framföras skriftligen till Sälen Buss AB, Källvägen 4, 782 33 Malung eller info@salenbuss.se
GDPR
Sälen Buss värnar om din personliga integritet, vilket innebär att vi samlar in och hanterar personuppgifter på ett ansvarsfullt sätts. Vi använder inga personuppgifter i annat syfte än att full följa avtalet mellan dig som kund och oss. Vi Följer gällande lag om lagring av bokföring och där ingår kundfakturor som lagras i 7år.
I kundfakturorna finns; ditt namn, adress, telefonnummer och personnummer.
Vid begärd offert som ej fullföljs sparar vi kunduppgifter i ett år efter sista begärda offert.
Du har alltid rätt att begära ut vilka uppgifter som finns lagrade hos oss. Vill du veta mer om hur vi hanterar dina personuppgifter kontakta gärna oss på telenummer +46 280-203 00 e-post info@salenbuss.se
Kundtjänst och bokning
Telefon +46 280-203 00 eller e-post info@salenbuss.se
Öppettider: Måndag–Fredag 08:00-17:00
Vid akuta ärenden under inom 48 timmar före eller efter avgång +46 280-203 00, håll kvar efter meddelande.
Betalningsalternativ online Klarna
Vi använder Klarna Checkout som betallösning. Se nedan vilka betalalternativ som finns tillgängliga.
Genom att klicka på "Bekräfta Bokning" godkänner du Klarnas villkor samt våra köpvillkor.
Vänligen observera att vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du på klarna.com.
För information om din betalning, kontakta Klarnas Kundservice.
Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.com, under ”Mina sidor”.
Få först. Betala sen.
Få en faktura på ditt köp, som skickas per e-post till den angivna e-postadressen.
Fakturan har 14 dagars betaltid, men du kan själv välja att förlänga den.
När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna.
Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.
Betala direkt.
Betala direkt med ditt anslutna bankkonto, och verifiera dig med BankID.
Aktivera tjänsten genom att logga in hos Klarna via app eller hemsida.
Klarna kortbetalning.
Betala med kort i samband med ditt köp, och ange dina kortuppgifter.
Vidare verifiering med BankID kan skilja sig beroende på bank.
Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade.